Mocis Portál
Mocis Portál
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Ne lopj!
 
Kössz hogy itt jártál!
 
Hányan látogatták?
Indulás: 2006-09-26
 
Milyen az oldal?Szavazz!
Milyen az oldal?

Ász!Csak így tovább!
Nagyon király!
Lehetne jobb is!
Uncsi
Gagyi
Nagyon szar
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Moci Társalgó
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Na katt ide
engbanner_1
 
Kawasakikról
A Kawasaki új fejezetet nyit a motorozás történetében az év végén megjelenő GPz900R Ninja fantázianevű motorjával. A cég mérnökeinek 4 évnyi munkája meghozta gyümölcsét: a jövevény 115LE-s 16 szelepes 908 köbcentis vízhűtéses motorral rendelkezik, diamond frame nevű acélcső váza és a teherviselő elemként beépített blokkja addig sehol sem látott kompakt építésmódot mutat be.

A teljesen burkolt gépezet végsebessége minden addigi szériamotorét felülmúlja a ma is tiszteletreméltó 240km/h-val. A konkurrencia csak jóval később tudott hasonló kaliberű járművet produkálni, a kortársak (pl. FJ1100, GSX1100) pedig nem tudtak igazán labdába rúgni mellette.

Nézzük, mit is tud ez a nem éppen mai gyerek. Teletankoltan 255kg-mal nem éppen könnyű szerkezet, ennek ellenére jól kézben tartható. Régen a sportmotorok koronázatlan királya volt, ma inkább a túrasport kategóriát erősíti. (Előbb-utóbb az összes nagy sportgép erre a sorsra jut.)

1500mm-es tengelytávját némely széria cruiser is megirigyelheti, ennek ellenére nem csak egyenesen lehet vele menni. A "nagy" méretek kényelmes ülőhelyet kínálnak pilótának és utasnak, hosszabb távon is. A 790mm-es ülésmagasság az alacsonyabb termetű zsokékat sem riasztja el a nyeregbe szállástól, annál is kevésbé, mert ergonómiailag jól eltalált a kormány-ülés-lábtartó háromszög.

Mai mércével talán nagynak tűnő, 115mm-es utánfutása nem varázsol belőle kanyarvadászt, azonban a puszta számok önmagukban még semmit sem mondanak! 16"-os első (1990-től 17") és 18"-os hátsó felnijei ellenére elég sportosan lehet vele kanyarogni a Mátra útjain. A hosszú, elnyújtott kanyarokban érzi jól magát, akár két személlyel plusz csomagokkal is.

A ma már "virslinek" nevezett 130 mm szélességű hátsó gumi (1990-től 150mm) ne tévesszen meg senkit, elegendő ahhoz, hogy elkoptassuk vele a csizmánk talpát, vagy akár a lábtartó koptató betétjét is. Mellesleg a gyári 130/80-as K727-es Dunlop valójában 150mm széles... A ma kapható típusok közül a Metzeler váltja be leginkább a hozzá fűzött reményeket. Egy hátsógumi kb. 10-13000km-re elegendő, az első ennek a másfél-kétszeresére.

Az idom felegyenesedett felsőtesttel 160-180 km/h-ig nyújt megfelelő szélvédelmet, e sebesség felett viszont már egyre jobban a tankra kell hasalni. A három egydugattyús tárcsafék közül az első kettő meglepően jól adagolható és a kívánt lassulás is előidézhető vele, míg a hátsó inkább csak megnyugtatásból van felszerelve. A fékbetétek akár 25-30e km-re is elegendőek a motorozás stílusától és a betét anyagátó függően. A régen oly divatos mechanikus anti-dive (bólintásgátló) a nevének megfelelően működik, vészfékezésnél igen hasznos szerkezet.

Motorja klasszikus vízhűtéses, soros négyhengeres 16 szelepes erőmű, bal oldalon elhelyezett vezérműlánccal. A blokk egyben teherviselő elem is, mereven a vázba csavarozva, a vibrációk kiszűrése érdekében pedig kiegyenlítőtengellyel ellátva. Házilag is jól szervizelhető, a szelephézag beállítása az 5000km-es szervizintervallumok során nem okoz különösebb fejtörést még annak sem, aki félve nyúl a belsőségekhez.

Ma már talán kissé gyengének tűnik a 78Nm-es nyomatékával, de valójában nem szenved hiányt a tolóerőben; ha éppen nem sietünk sehová, a hatodik fokozat megfelel egészen 40-50 km/h sebességtől. Ha már a sebességnél tartunk: egy 0-100km/h sprint 3.6 másodpercig tart a nagyvasnak utas nélkül, utassal pedig 4.3 másodpercig. Hatezres fordulatnál utolsó fokozatban 150-en állapodik meg a sebességmérő mutatója, ami valójában "csak" 140.

Kellemes motorozgatáshoz ez a sebesség felel meg; itt még bőven van tartalék akár előzéshez, akár egy adrenalinfokozó gyorsuláshoz. Ennél a tempónál 5.5-6l-es fogyasztással kell számolni, ami a 22l-es tank esetében cirka 300km motorozást garantál tankolás nélkül. A benzinszintmérő ne ijesszen meg senkit azzal, hogy kb. 200 km után már üres tankot mutat.

Típushibája kevés van, de az előbb-utóbb mind előjön, az összes példányon. Ide tartozik a repedésre hajlamos leömlő, a kopásra hajlamos szívószelepek és az elgyengülő generátorlánc-feszítő. Ha ezeken túltesszük magunkat, a Ninja sok ezer kilométeren át hű társunk lesz, nyugodtan számíthatunk rá. Tulajdonosaira jellemző hogy ritkán adnak túl ezen a típuson.

Egyenes ági leszármazottja a GPz1000RX, a ZX10, a ZZR1100 és a vízhűtéses GPz1100. 10 éven keresztül gyártották, addig amíg 1994-ben a ZX-9R le nem váltotta. Népszerűséget bizonyítja, hogy Japánban ma is kapható 86LE-s változatban, 17 évvel a megjelenése után - néhány jelentéktelen változtatással. Külföldön - például Angliában vagy Németországban - nagyra becsülik, nem véletlen, hogy léteznek GPz900R owners klubok is.

Annak, hogy a Kawasaki KX-ekből a hazai versenypályákon keveset látni az az oka, hogy a japánok főként a tengerentúli piacot célozták meg ezzel a márkával, és értékesítésük 80 %-át ott is bonyolítják.


A Kawasaki 2002. előtti KX modelljei inkább a jó, megbízható kategóriába tartoztak, hiányzott belőlük a csúcsteljesítmény, ami a jó eredmények eléréséhez szükséges lett volna. Ezt bizonyítja a tavalyi nemzetközi Superkross, és az idei szabadtéri 125-ös bajnokság is. Mivel már tisztán látszott, hogy a megbízhatóság nem minden, a cég mérnökei úgy döntöttek, hogy a 2003-as versenyidényt nem bízzák a véletlenre, kívül belül megújították krosszmotorjaikat. A legversenyképesebbnek számító KX125 és KX250 modelleket úgy fejlesztették és tervezték át, hogy még egy igazán jól felkészült versenyzőnek is elég legyen, az átvétel után minden tuning nélkül lehet indulni a versenyre.

Továbbra is a zöld szín az uralkodó, ezen nem változtattak. Az ülés bevonata fekete árnyalatot kapott, és mivel puhább lett, valamivel kényelmesebb is. Mivel a tankot is áttervezték, sokkal több mozgástér marad a sofőr számára. Mindkét modell új, nagyszilárdságú vázat kapott, melyben a motorblokkot alacsonyabbra helyezték, ezzel a súlypont is lejjebb került, és az üléspozíció is 10 mm-rel. A megváltozott súlyelosztás mindent összevetve jobb futást eredményez. A 250-es gépet érdekes kialakítású, félköríves keresztmetszetű felnikkel szerelték fel, amelyek talán merevebbek is, de egész biztosan könnyebben tisztíthatóak. A gyár állításai szerint teljesen átdolgozták mindkét típust, elsősorban az ergonómiára és praktikusságra helyezve a hangsúlyt.

Tesztpilótánk elsőként a negyedliteres masinát próbálta ki, és a kormány beállítása után hamar otthon érezte magát. Feltűnt a lágyabbra hangolt rugózás, amit mind elöl, mind hátul 20-20 állítással lehet korrigálni. A fékek Nissin gyártmányúak és a tavalyi típushoz képest nagyobbra méretezettek. Érdemes vigyázni a hátsó fékkel, amelyek elég hamar bekapnak. A merevebb bölcsőváznak, a könnyített hátsó lengővillának, az új felniknek és egyéb újításoknak köszönhetően mindkét krosszgépnek súlyából 500-500 grammot sikerült megspórolni. A hátsó vázrész, amely az ülést, a sárvédőt és a hátsó kipufogódobot tartja, alumíniumból van.

Tesztpilótánk tisztában van vele, hogy súlya inkább 500-as motort kíván, mégis úgy érezte, hogy a 250-es gépből hiányzik egy pár paci, amit a teljesítmény adatok is igazoltak. 2003-ra átdolgozták a blokk forgattyús mechanizmusát, a dugattyút, a hengerfejet, a gyújtást és még a karburátort is. Az eredmény egy szinte állandó nyomatékkal rendelkező jól kezelhető motor, amiből szerinte hiányzik a csúcsteljesítmény. A hengerfejet króm-kompozit bevonattal látták el, és a légréseket is módosították csakúgy, mint a kipufogógáz kiömlés-szabályozót. A hatékonyabb erőátvitel elérése érdekében változott a 2. és 3. fokozat áttétele, valamint új típusú váltómechanizmust használtak. Elképzelhető, hogy a tesztmotor még nem volt tökéletesen bejáratva, mert Géza a műszaki leírás alapján sokkal látványosabb erőnövekedést várt.

Bár a 250-es motor ereje után tesztpilótánk nem esett hanyatt a kisebbik tesó 40 lóerejétől, neki mégis az utóbbi tetszett jobban. A 125-ös bokorugró meglepően fürgén viselkedett a nettó 72 kilogrammos súly alatt. Ez a gép gyakorlatilag ugyanazt a módosított blokkot, és valamivel több, mégis hasonló változtatásokat kapta, mint nagyobb rokona. Összehasonlítva a többi márkával kimondottan kellemesen viselkedett a teszt alatt. Kicsit nyomatékszegény kisebb fordulaton, de amikor eléri a magas C-t megjön az ereje. Egyenesekben kevésbé hajlamos a kitörésekre, féktávokon stabilan viselkedik. A nagyobb hátsó féktárcsának köszönhetően megfelelő a fékhatás.

A teszt során mindkét motor remekül vizsgázott. A 2003-as modelleken érezhető a japánok igyekezete, hogy a versenyzők kedvében járjanak. Géza mindig azt mondta, hogy a kétütemű 250-es krosszmotorok nem valók kezdőknek, de ez ennél a márkánál nem igaz. Könnyű kezelhetősége miatt bátran ajánlja a KX modelleket bárkinek, aki szereti a természetet, és persze a zöld színt.


KX 125
Motor: kétütemű, egyhengeres
Lökettérfogat: 124 cm3
Furat x löket: 54 x 54.5 mm
Kompresszió: 10,6:1 (alacsony fordulaton), 8,1:1 (magas fordulaton)
Teljesítmény: 40.5 LE (29.8 kW) / 11500 1/min
Nyomaték: 26 Nm / 10500 1/min
Karburátor: Mikuni TMX38
Gyújtás: digitális
Indítás: berúgókar
Hűtés: Vízhűtés, két hűtővel
Váltó: 6 sebességes
Váztípus: Nagyszilárdságú acél váz
Felfüggesztés első: 48 mm belsőcső átmérőjű, fordított teleszkópvillák, 18 fokozatban állítható nyomó-, és 18 fokozatban állítható húzócsillapítással
Felfüggesztés hátsó: Alulról kapcsolt Uni-Trak felfüggesztés, állítható rúgóelőfeszítéssel, 20 fokozatban állítható nyomó-, és 18 fokozatban állítható húzócsillapítással
Rugóút első/hátsó: 300 mm / 310 mm
Gumi első/hátsó: 80/100-21 51M / 100/90-19 57M
Első villaszög: 27,5°
Utánfutás: 100 mm
Kormány elfordulási szög: 45° / 45°
Fék első: 250 mm-es tárcsa, kétdugattyús féknyereggel
Fék hátsó: 220 mm-es tárcsa, egydugattyús féknyereggel
Tengelytáv: 1455 mm
Hosszúság: 2155 mm
Szélesség: 825 mm
Magasság: 1200 mm
Magasság a talajtól: 340 mm
Ülésmagasság: 930 mm
Tank: 8.2 l
Súly: 87 kg
Ára: 1 359 000 Ft


KX 250
Motor: kétütemű, egyhengeres
Lökettérfogat: 249 cm3
Furat x löket: 66.4 x 72.0 mm
Kompresszió: 10,1:1(alacsony fordulaton), 8,6:1 (magas fordulaton)
Karburátor: Keihin PWK 38S
Gyújtás: digitális
Indítás: berúgókar
Hűtése: Vízhűtés két hűtővel
Váltó: 5 sebességes
Váz típusa: Nagyszilárdságú acél váz, alumínium váznyúlvány
Felfüggesztés első: 48 mm belsőcső átmérőjű, fordított teleszkópvillák, 18 fokozatban állítható nyomó-, és 18 fokozatban állítható húzócsillapítással
Felfüggesztés hátsó: Alulról kapcsolt Uni-Trak felfüggesztés, állítható rúgóelőfeszítéssel, 20 fokozatban állítható nyomó-, és 18 fokozatban állítható húzócsillapítással
Rugóút első/hátsó: 300 mm / 310 mm
Gumi első/hátsó: 80/100-21 51M / 110/90-19 62M
Első villaszög: 27°
Utánfutás: 97 mm
Kormány elfordulási szög: 45° / 45°
Fék első: 250 mm-es tárcsa, kétdugattyús féknyereggel
Fék hátsó: 240 mm-es tárcsa, kétdugattyús féknyereggel
Tengelytáv: 1480 mm
Hosszúság: 2175 mm
Szélesség: 825 mm
Magasság: 1205 mm
Magasság a talajtól: 355 mm
Ülésmagasság: 945 mm
Tank: 8.2 literes
Súly: 97 kg
Teljesítmény: 56,5 LE (41,5 kW) / 8500 1/min
Nyomaték: 51,0 Nm / 7500 1/min
Ára: 1 449 000 Ft

Kawasaki W650

A kawasaki sokáig sportgépeirõl volt híres a kiemelkedõen magas lóerõk révén. Ha azonban a kawa megtartja ezt az új trendet, a retro gépeirõl is híres lesz.
Tavaly, amikor a gyár kihozta az 1500-as Vulcant kötényes sárhányóival (emlékezetve minket az öreg Indian modellekre), egyszerre kapott elismerést (az újítás bátorságáért), és kritikát (az Indian lemásolásáért, és néhányak szerint a csúnya motorért).
Az államokban új volt a soros kéthengeres, bár Európában már tavaly bemutatták. Ez egy pontosan kivitelezett retro gép, hûen az angol hagyományokhoz, és, ahogy a Kawasaki rámutatott, saját, 1960-as W-modelljükhöz.
A W650-es tulajdonképpen 676 ccm hengerûrtartalmú, léghûtéses, egy, felül fekvû vezérmûtengelyes, 8 szelepes, 4 ütemû. A dugattyúk együtt mozognak, mint a hajdani angol gépeken.
A modernizáció jeleként hengerenként 4 szelepe van, állandó nyomású karburátorai, a Kawasaki integrált gyújtás-ellenõrzõ rendszerével és gáz-tolattyú szenzorokkal is fel van szerelve. Ez a szenzor változtatja a gyújtás-idõzítést, a gázmarkolat állásának és a fordulatszámnak a függvényében, azért, hogy jobban reagáljon a gázadásokra, és takarékosan bánjon a benzinnel - állította a gyár.
Az együtt mozgó dugattyúk a soros kéthengeresben normálisan nagy vibrációkat idézne elõ, de a kawa rendelkezik egy kiegyenlítõ tengellyel ezen vibrációk kiküszöbölésére. Ezen kívül még önidítója, 5 sebességes váltója, és a kawasaki által szabadalmaztatott "üresjárati keresõ"-je van.
A W650-es fõ jellemzõje a tradicionális dupla bölcsõváz és a hajlított gerinc annak érdekében, hogy a motor sokkal stabilabb legyen 1960-as elõdjénél.
A fékezésrõl egy 300mm-es hatalmas tárcsa gondoskodik, amely elüt elõdjétõl, egyébként a motor annak majdnem pontos mása.
A benzintank korhûen térd-paddal van felszerelve, és magas minõségû fényezés, krómozás található rajta.
Európai tesztelõk egybehangzóan jónak találták a motort, de aki egy ilyet akar venni, annak tudnia kell, hogy menetteljesítményei nem állnak a mai sportosság szintjén, habár a motor meglepõen rugalmas, a váz pedig stabil és fürge.
Negatívumként említhetõ, hogy nem érti senki, egy ilyen motor szárazon miért 430 font súlyú (kb. 191 kg) ?
De egyes vélemények szerint a motor kiüti a nyeregbõl a mindeddig elsú triumph retro gépét, mert ez a motor korhûbben hozza az 1960-as éveket, mint bármilyen eddigi szériamotor.

 

 

 
Üdv a mocik portálon!
 
Lépj be a G-mailodba
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Links
 
A napok tára
2025. Augusztus
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Szereted a mocikat?Szavazz!
Szereted a mocikat?

IMÁDOM!!!
Szeretem
Hát is-is
Nem
Megőrültél...
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Motorokról
 
Itt a pontos idő
 
Kurzor
 

Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban