Csináld másként
Az Egyesült Államok az a hely, ahol mindent másképpen igyekeznek csinálni, mint a világ többi táján. Különösen igaz ez, ha az a valami kerekeken gurul…
A Buell XB-RR debütálása a 2006- os Daytona 200-on nemcsak felpezsdítette az egész motoros világot, hanem levegő/olajhűtéses, 45 fokos, hengerenként kétszelepes, 1390 köbcentis, majdnem 150 lóerős V-motorjával nehéz kihívás elé állította a domináns japán soros négyeseket és az olasz kéthengereseket egyaránt. Mindenkinek elállt a lélegzete, mikor a négy Buell versenymotor rajthoz állt, s már nem is csodálkoztak, hogy Jeremy McWilliams GP-menő az első tízbe juttatta a Harley-Davidson által szerelt masinát. Ez volt az a motor, ami még a megrögzött chopperes hordákat is a versenypálya köré csábította a sörözőkből – végre volt kinek szurkolniuk. Egy kis csalódást okozott ugyan, hogy a másik három motornak később mind problémái adódtak a primer hajtással, azonban egész biztos, hogy a kisszériás, átdolgozott 56 darab XB-RR sok fejtörést fog okozni az olasz kéthengereseknek a ProTwin versenyeken. A Buell fejlesztési stratégiája nagyon érdekes, ugyanis nincsen aktuális gyári versenycsapatuk, hanem megbízható dealereik saját versenycsapatainak szállítanak motort, és az ő tapasztalataik alapján fejlesztik tovább a gépet.
… folyt. október 25-én |