Ducati Monster 620 i.e.
|
A Naked bike-ok szerelmeseinek most lehet megint vigyorogni, 2 új, 2002-es modellt is az újságírók elé dugtak, hogy bemutathassák őket a közönségnek. Ez az új Ducati Monster 620 i.e., és a Honda Hornet 900. Csakhogy amíg a Ducati sajtótájékoztatót tartott, a Hondától csak kiszivárgott hírek vannak, nem tudni, miért. Egy ilyen géppel én nem titkolóznék… |
Ducati Monster 620 i.e.
|
A Ducati bejentette a 2002-es Monster modelljét, a 620 i.e-t. Ez a modell remekül bemutatja a Ducati elkötelezettségét a Monster mellett, mivel rengeteg újítást mutatnak be a gépen. Először is benzinbefecskendezés, 18ccm-mel megnövelt lökettérfogat, nagyobb airbox, nagyobb szelepek, új kipufogó rendszer, 8LE-vel több feszül a kuplungon (így most 60LE) 6750-es fordulaton, és a maximális fordulat is 1500-al több (a piros 9500-nál van, ami nagyon sok!). Viszont továbbra is 2 szelepes, léghűtéses. |
Az S4-es Monstertől átvett vázat kapott, kicsit erre a gépre alakítva, és így talán a legjobban kezelhető Ducati. Az üléspozíció itt is alacsony, Ducatiék szerint a vevők ezt szeretik, viszont a futómű már elég komoly lett: a Superbike gép alapján dolgozták ki a hátsó rugózást, újrahangolták az első villákat, ezáltal a minimálisan érezhető alulkormányozottság is eltűnt. Mondani sem kell, hogy a elöl-hátul full állítható (előfeszítés, csillapítás, stb.). A fékek magasabb szintet ütnek meg. Az egy tárcsás rendszer a múlté, már 2, 320mm-es féktárcsa van elöl, Brembo Gold Line nyergekkel. A 176.5 kg-os motort ez valószínüleg hamar megállítja. Bár így növelték a forgó és rugózatlan tömeget. Tehát gyakorlati használat kell, hogy eldőljön, megérte-e a módosítás. A felszereltség is bővült. Hasonlóan a jap konkurenciához, már az analóg kijelzők alatt ott vannak a digitális ablakocskák, so ezzel is lehet mostmár játszani… Méghozzá 2 db is van az LCD kijelzőkből. Standard lett az elektronikus indításgátló. Van egy S változat is, alumínium lengővillával, karbon kipufogó dobokkal és egy S4 kivitelű túraplexivel. Októberben jön a gép, az ára egyenlőre nem ismert. De ennyi újításnak bizonyára ára van, amit meg kell fizetni. Ezért a pénzért viszont szerintem rengeteg motort kapunk, sokoldalú felhasználhatósággal.
|
Aki úgy tervezte, hogy még az idén beruház egy 999-es Ducatitba, jobban teszi, ha megvárja vele a tavaszt, ugyanis az olasz szupersportgép 2005-ös változata még erősebb és gyorsabb lett, ráadásul - a gyár közlése szerint - az ára nem változik. | |
Két év telt el a Ducati 999-es bemutatása óta, ami egy szupersportgép életében azt jelenti, hogy sürgősen be kell jelentkeznie a plasztikai sebészhez és fitneszedzőhöz, különben elhízott és ráncos pizzafutár-motorként végzi. Szerencsére a Ducati mérnökei nem kárhoztatják ilyen szörnyűségre 999-es gyöngyszemüket, amit 2005-re még erősebbé és karcsúbbá varázsoltak. A kéthengeres motor erejét 140 lóerősre növelték - a korábbi 124 paciról -, így már a szimpla 999-es változat is olyan erős lett, mint a jóval drágábban mért, és sokkal "versenyközelibb" R-változat.
Az ár-érték javulás szerencsére nem állt meg a lóerők puszta gyarapodásánál: a régi hátsó villa helyét egy sokkal merevebb és könnyebb darab váltotta fel, amiről elég csak annyit tudni, hogy egyenesen a Superbike vb-n futó Ducatikból érkezett. Szintén új a motor befedő burkolat is, amely nem csupán könnyebb mint a korábbi idom, de állítólag sokkal stabilabban is fut tőle a motor.
A vázat 2005-től már pirosra festik, a felnik pedig fekete színben pompáznak, akárcsak az idei R-változaton. A márka védjegyének számító vörös szín mellett fekete fényezéssel és fekete vázzal is rendelhető lesz a 999. És ami legszebb az egészben: az eddigi információk szerint a 999-es szupersportgép nem lesz drágább, így jelentősen javul majd az ár-érték aránya 2005-ben.
A legfontosabb változtatások:
- 186 kilóra csökkent a motor súlya
- polymer műanyagból készített, áramvonalasabb idom
- könnyebb hátsó lengővilla
- a max. teljesítmény 140 lóerőre nőtt 9750-es motorfordulat mellett
|
A Ducati legújabb maxisport modellje a legfontosabb angol kiállításon debütál. A 139 CV/lóerős egyedülállő motor 30.000 euróba kerül és csak az interneten keresztül lehet megvásárolni.
Angliában a Ducati ma népszerubb, mint valaha, köszönheto ez Carl Fogarty gyozelmeinek, valamint annak a közvetlen kapcsolatnak, ami a verseny részleg és az angol csapat között áll fenn: a 2002-es idényben Hodgson és Toseland versenyeztek Ducatival a Superbike kategóriában.Így nincs mit csodálkozni azon, hogy a bolognai csapat a Birminghami Kiállítást választotta a legújabb maxisport modelljének, a 999R-nek a bemutatására.
A Ducati flotta legfrissebb hajóját mindössze 800 példányban készítik el, és csak és kizárólag az interneten lehet megvásárolni 30.000 euróért.Mindegyik darabnak tarozéka lesz egy "racing kit", ami tartalmaz egy verseny hangtompítót, különféle beépített elektonikákat, hátsó állványt, valamint motortakaró ponyvát.
Az eredetiség bizonyítása és a motor presztise miatt minden egyes 999R-es darabhoz adnak egy, a valódiságát tanúsító okiratot, valamint egy számozott ezüst rendszámtáblát, amit a kormányra szerelnek fel. 2002 december elejétol lehet on-line elojegyezni a motorokat, a www.ducati.com site-on.
A 999R-t úgy reklámozzák, mint extrém utcai sport motort, vagyis mint egy rendszámtáblával ellátott versenymotort, amelyet versenypályára terveztek. Ami a motort illeti, átvették a Testastretta 999 legutolsó változatát, 104 x 58,8 mm-es furatxlöket aránnyal, 139 CV lóeros maximális teljesítményével a legjobb a kéthengeres utcai motorok között, a belso muszaki megoldások miatt pedig állja a versenyt a legerosebb többhengeres motorokkal is.
Az „R” exkluzív tulajdonságai közé tartoznak a szénszálas idomzat, alumínium ötvözetu megmunkált keréktárcsa, sugaras csatlakozású elso fék, magnézium ötvözetu fényszóró. Mindezekhez jön még a „racing-kit”, (amit az ár magában foglal), ami a nyitott blokk és a beépített központi elektronikának köszönhetoen megnövekedett terhelést tesz lehetové. Ezek nagyon értékes módosítások a versenypályákon, hiszen mindezt drága és visszafordíthatatlan muszaki változtatások nélkül lehet létrehozni.
Birminghamben bemutatják a 999R-t
Lökettérfogat cm3 |
999 |
Teljesítmény LE |
139 |
Forgatónyomaték Nm |
108 |
Építési mód , hengerszám |
V2, 90 fok |
2 ütemu/ 4 ütemu |
4 |
Furat/löket, mm |
104x58,8 |
Surítés: |
12,3:1 |
Gázvezérlés/szelepek hengerenként |
DOHC, 4 szelep |
Karburátorok száma, torokátméro, mm |
Marcelli injektor, 54-es torok |
Sebességek száma |
6 |
Hátsókerék-hajtás |
lánc |
Indítás |
önindító |
Váz építési módja, anyaga |
Th/cróm-molibdén cso |
Rugóút elol/hátul, mm |
120/128 |
Villaszög, fok |
23,5-24,5 |
Tengelytáv, mm |
1420 |
Fékek elol/hátul |
320/240 tárcsa |
Gumiabroncs elol |
120/70 ZR 17 |
Gumiabroncs hátul |
190/50 ZR 17 |
Ülésmagasság, mm |
780 |
Saját tömeg, kg |
193 |
A szokásosnál kicsit több újdonságot vonultattak fel az idei Intermotón a bolognaiak, így szinte mindenki megtalálhatja a maga "duciját" a 2005-ös kínálatban. Szerencsére a gyár nem rukkolt elő azzal a chopperrel, melyről egy ideje képek keringtek az interneten, hiszen hová lenne a világ, ha már a sportmotorjairól híres Ducati is beszállna a cirkálók versenyébe.
A legtöbb újdonságot a klasszikus naked Monsterek között találjuk: 2005-től végre rendelhető a 620-asokhoz is a szürke-piros "Senna" festés, illetve jövőre a vörös idomokhoz szintén vörös váz tartozik. A legfontosabb újdonság a népszerű S4R kistestvére, a 800-asokat leváltó S2R, mely akár "Dark" verzióban is kapható a kisebb pénztárcájú, ám kicsit többre vágyó motorosoknak. Az S2R 803 köbcentijéből 77 lóerőt hoztak ki 72,6 nm nyomaték mellett, és természetesen a két kipufogó a jobb felső oldalra került. Érdemes megemlíteni a gyönyörű festéseket is: a szokásos sportcsíkos Ducati-vörös mellett megjelent a kicsit retró, halványpiros is, hogy végképp ne legyen könnyű eldöntenie a potenciális vásárlónak új Ducatija színét.
További újdonság, hogy az érdekes formájú, de népszerű Multistrada 620-as motorral is kapható lesz jövőre, akár Dark verzióban is, így többek számára is elérhető lesz a jelenleg csak ezres motorral rendelhető, 3,4 millióért vesztegetett motor. A túramotoroknál további nagy újításokat nem fedezhetünk fel, megmaradt az ST3 és az ST4 a kínálatban. A superbike és naked-kategóriákban megszokott különlegességet a Ducatinak eleddig nem nagyon sikerült átültetnie a túra-kategóriába, kicsit fáradt a motorok megjelenése, akárcsak a kimenő Supersportoknál. A már csak ezres motorral kapható Supersportot várhatóan a Ducati 2006-ban leváltja, így nagy találgatásra adhat alapot, hogy mivel töltik ki a kínálatban keletkezett űrt a bolognaiak.
A valaha épített legjobb testastrettaként aposztrofálja a Ducati a megújult 749-es és 999-es motorját - és valóban, a teljesen átdolgozott erőforrások 108, illetve 140 lóerőt préselnek ki magukból (150 az R változat esetében). Az új sportgépeken a legfeltűnőbb változás a piros váz, illetve a fejidom kisebb légbeömlői, melyek nagy sebességnél állítólag rezgést okoztak.
A végére hagytuk természetesen a Sportclassic-sorozatot, mely már egy jó ideje lázban tartja a klasszikus motorok szerelmeseit. A három ezres retrógép, a Paulsmart 1000, a Sport 1000 és a GT 1000 a legszebb motorépítési hagyományokat ötvözik a Ducati modern technológiájával. A legfeltűnőbb közülük a Paulsmart, régi stílusú fejidomával - melyet az 1974-es Supersport 750 ihletett - és gyönyörű kék vázával. A Paulsmart és a Sport hátsó Öhlins lengéscsillapítóval rendelkeznek, de mindhárom kétkerekűben ugyanaz a 992-es DS-motor dübörög. | |