AZ EXKLUZIVITÁS ÁRA
Szöveg: Alan Cathcart, kép: Kel Edge
A santamonicai versenypálya bokszutcájának egyik eldugott zugában pihengetek a 34 fokos hőségben. Annyira elbágyadtam, hogy azt sem vettem észre, hogy csörög a telefonom; csak azzal voltam elfoglalva, hogy magamba töltsem a kezemben lévő ásványvizes üveg teljes tartalmát. Végül is rászántam magam, hogy felvegyem a telefont: "Helló Alan! – szólt bele Alberto Strada, a Bimota főmérnöke. – Éppen a DB5R prototípusát teszteltük Mugellóban, mely most már teljesen készen áll a sorozatgyártásra. Mit szólnál, ha a visszafele úton megállnánk nálad, és mennél vele egy-két kört?" – folytatta a főmérnök. Nagyon megörültem a dolognak, egyszerre izgatott lettem, és nagyot kortyoltam a vízből…
|
Finom még finomabban: a DB5 ismert formáihoz társul a rengeteg szénszálas extra. Már messziről megkülönböztethető a sima változattól az OZ kerekek és az Öhlins villa révén |
|
A filigrán térhálós lengővilla az R-nél Öhlins rugós tagra támaszkodik |
A Bimota újjászületése tartósnak látszik, s mindenképpen örömteli hír, hogy egy ilyen exkluzív márka képes megerősödni. A DB6 Delirio és a múlt novemberben Milánóban bemutatott DB5 Mille új lendületet adott a gyárnak. A két új Bimota modell sikere a közvélemény pozitív hozzáállásának és Sergio Robbiano agresszív designjának, valamint a Ducati levegő-olaj hűtéses 1000 DS desmodue motorjának egyaránt köszönhető. Ez a siker alapozta meg a szakadék szélén táncoló gyár további sorsát, és teremtette meg a kereteket az R&D részlegnek, hogy hozzáfoghasson egy új modell, a DB5R fejlesztéséhez. A DB5R a DB5 extrémebb, limitált szériás verziója, egy olyan motor, amelyből csak annyi készül, amennyire igény mutatkozik. Közel nyolcmillió forintos ára könnyen nevezhető csillagászatinak. Strada szerint viszont ez a motor a DB1R megfelelője (ezért is pompázik háromszínű fényezésben), csak húsz évvel később, ezért minden pénzt megér azoknak, akik ki tudják fizetni. A teljes idom, sárvédők, ülés, oldal- és farokidom meg a kuplungfedél mind karbonból készült, a Zard (a Bimota leányvállalata) kipufogórendszer teljes egészében titániumból, s teljesíti az Euro 2-es normát, így az öreg kontinensen is forgalomba lehet helyezni gond nélkül. Az impozáns, 6 küllős mart OZ felnik kovácsolt alumíniumból készülnek, ezzel kerek 4 kilót tudtak megspórolni. Elölhátul vadonatúj, teljesen állítható Öhlins rugós tagok dolgoznak az új Bimotában. A 320 mm-es Brembo tárcsákba radiálisan rögzített féknyergek harapnak, radiális főfékhengerek működtetik őket, és csúszókuplung teszi teljessé a képet. A motor 5 kg-mal könnyebb a DB5-nél – a csúszókuplung és a nehezebb fékek súlyát a könnyű kerekekkel és karbon idomzattal kompenzálták. Az erőforrás belülről változatlan, azonban az új kipufogónak és a Pegaso ECU újrahangolásának köszönhetően 2 lóerővel többet teljesít a motor az alapverziónál, s így 94 lóerőt ad le 8000-es fordulaton. A szabad folyású airboxnak és szintén a kipufogónak köszönhetően pedig 10%-kal nyomatékosabb is lett. A repülőgép- alumínium konzolok és acélcsövek alkotta váz teljesen megegyezik az egyszerűbb modellel, csakúgy, mint a teljesen egyedi, ám fabatkát sem érő visszapillantó tükrök.
… folyt. október 25-én |